söndag 16 oktober 2011

Solig söndag




6 kommentarer:

Kesu sa...

Guud så fina bilder! Och då menar jag inte bara skärpan, även kompositionen i bild ett är helskarp, jag menar alltså helfräck! (Också.)

Cicki sa...

Kommer osökt att tänka på talesättet: Flitig som ett bi. När jag tittar närmare så ser jag att det är nog inga bin. Men flitiga är de.

Anonym sa...

Inte lätt att vara insekt den här årstiden...

Äventyret framtiden sa...

Oooj, så många på många blommor!:)

Mian sa...

Kesu: Tackar! (men jag är kräsen och nöjer mig egentligen inte med skärpan i dessa bilder... nåja...).
Jag blev riktigt glad när kikade i mamma Lisettes trädgård och konstaterade att det var fullt ös i de rosa blommorna. Det är tydligen nån sorts krysantemum.

Cicki: Det var både flugor, blomflugor och bin tror jag - men jag skall ärligt erkänna att jag inte hade full koll på arterna i dag :-) Men flitiga var de, allihop.

mrboc: Det gäller att passa på när solen tittar fram och värmer.

Pettas: Förvånande många insekter på en gång, jag håller med. Men det är inte så mycket annat som blommar just nu i trädgården.

Anki sa...

Ser att ni hade samma härliga väder som vi i söndags - finfina bilder!
Tack snälla för namnet på potatisblomman.
Ha en riktigt bra fortsättning på veckan!
/ Anki