onsdag 21 september 2011

Makeover

---
Plåtat med mobilen

11 kommentarer:

Elisabet. sa...

Oj, så mycket yngre hon plötsligt ser ut att vara !!

mossfolk sa...

Precis som Elisabet tänkte jag! Och vad mycket lättare att hålla rent i höstrusket!

Lisette sa...

Mossfolk: Fast det är precis TVÄRTOM!!! Tyvärr. Den pälsen hon har kvar är ara mjukaste underull och den är inte varken smuts- eller vattenavstötande;))
Tackolov växer det snart fram nya sträva strån.
Men söt är hon den lila snoppan!
( hälsar matte)

Cicki sa...

Så fin hon blev. Det är nästan så man kan se hur nöjd hon själv är....:-)

Mian sa...

Cicki: Jättefin är hon, ser ut som en unghund/valp. Jag skall nog kidnappa henne och låna henne en vecka till :-)

reneesfotoblogg sa...

Efter att ha haft två Westisar (samma fast vita) så bestämde jag mig för att aldrig ha en pälshund igen. Båda hatade att bli trimmade så jag körde med kreatursaxen de sista åren och det var faktiskt bättre, både för dom och pälsen.
Tror allt att jag gillar henne med den långa pälsen, lite "karaktär" med lurvet.

Mian sa...

Renée: Kreaturssax skulle Alice gilla! Snabbt och smidigt.
Hon är fin både lång- och korthårig, men när det är nåt mitt emellan dessa två hårlängder så är det allra finast. Hon har fina mörka intensiva ögon och dessa syns inte när luggen blir för lång.
Jag tror banne mig att hon känner sig som en valp/unghund när hon är så där korthårig. Far fram som ett jehu. Inte kan man tro att hon är 9.5 år.

AnnaKK sa...

Hejsan!

Stort tack för hjälpen med att identifiera larven. :-) Om du vill får du också hemskt gärna hjälpa mej att trimma till min hund!? ;-)

Har en svart cockerspaniel med massor med päls, och nu hänger luggen ner över ögonen igen, fast att jag tycker det var alldeles nyss vi gjorde vid honom, och fötterna är helt i klass fyra långhåriga marsvin... Det följer med ungefär hur mycket löv och grus in på golven som helst, efter varje gång han har varit ute... <:-I

Tidigare har vi haft borderterrier, och där har väl pälsvården varit ungefär den samma som för hunden (en cairnterrier??) på dina foton. :-)

Ha en fin dag! Och trevlig helg. :-)

Mian sa...

AnnaKK: Vassego.
Cairndamen Alice är mina föräldrars hund, hon lämnas bort för ryckning av pälsen.
Gör som Renée föreslår här i kommentar här ovan vettja: kör med kreaturssax på cockern! :-)

Christina sa...

Åh, så söt hon blev! Jag gillar verkligen när man ser kroppen på en hund.

Mian sa...

Christina: Riktigt fin är hon nu. Len som en kanin i pälsen