söndag 28 augusti 2011

Puktörneblåvinge (hona)


6 kommentarer:

Lisette sa...

Men OOOOO så snyggt du har fått till bloggen! Och blåvingarna/en är ju ljuvlig.

mossfolk sa...

Så det finns alltså olika sorters blåvingar? Jag tror att jag har låtit alla heta bara blåvinge... alternativt bara sett en sort.

Elisabet. sa...

Herremin så bevandrad man blir i insektsvärlden tack vare dig!

Tack och bock!

Mian sa...

Lisette: Tack kära mor!
Man får variera sig lite. Snart är det talltite-säsong, då blir det kanske en ny header :-)

mossfolk: Det finns massor av blåvingar, men det verkar inte vara så många arter som flyger så här sent på säsongen.

Elisabet: Vassego! Det var så lite så.
Snart byter vi till flyttfågelsäsong :-)

Steel City Anna sa...

Jag som egentligen inte alls gillar insekter har börjat bli lite vänligare inställd till de små varelserna. Den där bärfisen fick jag till och med nån slags ömhetskänslor inför. Och den här fjärilen är ju så snygg, vilket mönster!

Mian sa...

Steel City Anna: Det är en fantastisk värld man möts av när man kryper riktigt nära.
Nu vill jag att det skall bli vår igen - direkt!