måndag 9 maj 2011

Måndag, efter jobbet

Underbart väder. Tar ut lite flextid och åker hem 40 minuter tidigare än vanligt.
Hoppar av tåget i Stenstorp där Jan hämtar. Åker till torpet.
Lånar lite "trädgårdskläder" (rutig skjorta samt ett par gamla slitna Fjällrävenbyxor utan benficka - jag skall berätta historien om den borttagna fickan någon gång längre fram...).
Fika.
Inspekterar de två nysatta plantorna som vi fick av våra vänner M och T i går kväll: rabarber (med låg oxalsyrehalt) och fläder.
Sår mini-Pak choi. Fröerna har jag fått av Christina.
Jan har blötlagt tre sorters sockerärtor och även dessa blir jordade. De skall få klättra på inhängnaden till vår lilla havtornsodling.






4 kommentarer:

Bert sa...

Vi har inte hunnit riktigt lika långt. Men vitlöken är planterad och till helgen åker rädisfröna i jorden. Och lite annat.

Christina sa...

Har man sagt a får man säga b, nu vill vi höra historien om den borttagna fjällrävenfickan ;-)

Mian sa...

Bert: Härligt! Då håller jag tummarna för att det blir optimala odlingsförhållanden för er där uppe i norr ;)

Christina: Okey då! Regel nr 1 när du reser i främmande länder i Sydamerika, t.ex. Ecuador: förvara aldrig värdehandlingar i en benficka på ett par byxor. Någon (t.ex. liten indiankvinna, 150 cm lång, med sällskap av fler personer) kan då lockas att vilja vittja din byxficka med hjälp av t.ex. ett rakblad ;)

Christina sa...

Mian: Det här svaret har jag helt missat - sorry!
Vilken historia!
Ja, då fattar jag ;-)!!!