tisdag 17 augusti 2010

Nostalgi

På den här makrilltorpeden på Smögen fick jag och min bror alltid sitta när vi var barn, för cirka 40 år sedan.
Måste erkänna att jag även testade makrillen 2006 och nu var det alltså dags igen - jag kunde helt enkelt inte hålla mig.

Har man en mamma som kan göra en snöängel vid 71.5 års ålder så är det helt okey att rida på en makrilltorped när man är 48.
Makrillen målades f.ö. om förra året och ser som synes lite fräschare ut nu för tiden.

2010-08-16


2006-07-27

5 kommentarer:

Cicki sa...

Man ska hålla på gamla traditioner. Jag föreslår att du provsitter makrillen minst en gång varje sommar. Bara för att kolla om det fortfarande känns bra.....:-)

Lisette sa...

Skönt! Nu vet jag att du inte vansläktats! :))))
Ordv. : sansater = sansad på västgötska! (Undrar det jag)

Turtlan sa...

Men vilken härlig rutschbana där bakom om.
Var finns den?

Kul utan tvekan.

Ja man får sitta på en makrill även om man är 40-50-60 plus!!!!
Man får åka rutschbana också.

Christina sa...

Vilken kul firre, jag gillade speciellt minen på makrillen innan den blev ommålad ;)
Och liksom Turtlan beundrar jag Kalletuben i bakgrunden...åkte du i den?

Mian sa...

Turtlan: makrillen och Kalletuben finns på Smögen, vid skolan.

Christina: nix, jag åkte faktiskt inte, men jag var onekligen lite småsugen :)