söndag 28 mars 2010

Precis som vanligt...

Nu är tomatfröerna i jorden.
Eftersom det var 24 st småkrukor i den lilla fina sålådan som jag fått av Jan (inköpt på Internationella kvinnodagen, påpekar han)
så var jag liksom tvungen att fylla precis alla krukorna, något annat var inte att tänka på.

SVAR:
- Ja, det är mer än ett frö i vissa många av krukorna :)
- Nej, vi har inte något industriväxthus (växthuset hos ma och pa är under 10 kvadratmeter)
- Nej, jag vet inte hur jag skall klara av att förvara alla omplanterade krukor/småplantor i min lägenhet innan det är dags för utplantering.

Men det brukar ordna sig på något sätt!

Följande sorter har jag sått:
Bloody Butcher
Chocolate Cherry
Gardener´s Delight - FAVORIT!
Gnom
Green grape
Ida Gold
Ildi
Outdoor Girl
Red Alert
Sungold
Supersweet 100
Tiny Tim
+
peruansk vildtomat

Kika gärna på tomatinlägg från tidigare år här på bloggen.


Alice lovar att bjuda in både Lelle R och pälstjejerna på tomatprovning längre fram i sommar :)

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Spännande se när det börjar komma upp lite där i de små krukorna :-))

Somrigt tänker jag!

mossfolk sa...

Ja, jättespännande och kul med flera olika sorter. Jag satte frön för drygt en vecka sedan. Totem, en sort som jag inte haft förut, men som inte ska bli så höga utan lämpa sig för ampel eller kruka på balkong. Fast jag satte bara fem och två av dem är redan tingade. Räknar bara med att behålla två själv eftersom vår balkong är liten :)