lördag 7 november 2009

Saknad


6 kommentarer:

mossfolk sa...

Du är helt suverän på att fånga henne vid olika tillfällen!
Lurvig sitter med nosen intryckt i dörren när han saknar. Det finns ju ändå inga fönster där han kan kika ut...

Mian sa...

mossfolk: Alice älskar att ligga på den lilla (särskilt för henne byggda) förhöjningen på kökssoffan och kika ut. Hon väntar på mamma Lisette som är på keramikkurs hela helgen.

Christina sa...

Åh, gulle Alice! Så nöjd och belåten hon måste vara nu när hon har fått hem mamma Lisette som har varit på rymmen hela helgen :)

Mian sa...

Christina: Alice försökte förmodligen äta upp ma av glädje när hon kom hem, det brukar vara kraftfulla välkomstceremonier med många pussar efter så lång bortovaro. Undrar just vad Alice tänkte när hon anade doften av pälstjejer...?

Lisette sa...

Så sant så sant. Hon fullkomligt åt upp mig. Skönt nog gjorde hon en kort bedömning:" Matte åter. OK-Jag förlåter henne hennes otro för den här gången.Gott att få hem henne igen så man har någon att krypa under täcket hos"

Kesu sa...

Åh, vilken fin bild av Alice! Du är en mästerfotograf i och utan stövlar Mian! Lelle R tror att hon saknar honom också.


Lelle R gjorde som han brukade. Kom fram och viftade på svansen. Efter fem minuter insåg han att det var JAG som kommit och då gick hela bakdelen och det skulle pussas och kråmas. Sedan gick han och la sig under bordet och började gnaga på ett av benen som låg där. Flocken samlad = avkoppling.´och nöjen.

Mina innetofflor ägnade han ett intensivt intresse när jag väl fått upp dem ur bagen. Jag tror han gillade vad han kände doften av.