söndag 11 oktober 2009

Söndag i mitt torp

Nu är det verkligen höst ute (något Brittsommar blev det inte denna vecka) och idag var det en bit under +10 grader mitt på dagen. Vi höll oss dock varma genom att köra säsongens sista gräsklippar-race i mitt torp.

Jan hängde upp en liten provsmakningsmeny till småfåglarna...


...den lånade klipparen forslades tillbaka till ma och pa


...och i kylskåpet fanns det inte så mycket spännande idag, men det räckte till en liten blodsockerhöjning i alla fall.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ååå, är det vanliga mariekex?

Tänk, så goda dom är.

Dubbla med smör emellan ..., det är det godaste.

Det brukade min pappa ha till kvällsteet.

Elisabet. sa...

Nej, nu ser jag ju .., det är något helt annat ..-)
Inga Mariekex inte.

Mian sa...

Elisabet: en aning lyxigare än Mariekex, men bara en aning... Jan verkade dock ganska nöjd.

Bloggullet sa...

Jag kom hit från Mossfolk, såg att du bakat ett gott hälsobröd. Har du något recept på det?
Är på jakt efter sånt.

Jag gillar din blogg så hit kommer jag fler gånger.
Kram

Mian sa...

Bloggullet: välkommen hit och välkommen tillbaka fler ggr.
Googla på Arla hurtbulle så hittar du ett recpt som jag brukar använda ibland. Man kan modifiera lite som man vill, bara man håller sig till proportionerna. Jag brukar ta valnötter och aprikoser (istället för russin och hasselnötter) och byta ut honungen mot mörk baksirap. Lingonsylt har jag aldrig hemma så det struntar jag i.
Men om man kan klassa det som hälsobröd - det vete tusan...

SqZ sa...

Fågelmat- ja det borde jag köpa. Tack för påminnelsen :-)