söndag 24 maj 2009

Tävlingsdax!

Gunnar från Vaplan hade med sig en burk inlagda... ja vad då? (vi fick inte se etiketten givetvis...)
Jag var säker på att jag sett just den där formen på fröbaljor tidigare.
Rätt som det var ramlade polletten ned och jag hojtade rädisbaljor!
Gunnar (som fått det goda receptet av sin mor) kallar dem dock rädisknoppar.
Jag hade ingen aning om att man kunde låta rädisor "förväxa" och sedan använda dem till en sådan här läcker inläggning! Jag skall absolut be om receptet.


Pris i tävlingen: PV:s nykokta rabarbermarmelad.
Jag kunde faktiskt hålla mig ända tills jag kom hem, men nu har jag öppnat burken - himmelsk!



När jag kom hem till Falköping plockade jag fram min frölåda där jag förvarar lite gamla fröpåsar som jag inte haft hjärta att slänga trots att datumen gått ut och här kommer bild på påsen som hjälpte mig till seger i tävlingen:

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jaha .. nu förstår jag hur du kunde gissa rätt!

Gunnar och jag själv satt och väntade i skuggan vid stationen .., tills mitt tåg anlände och sedan blev det tre timmar för min del.

Nu är jag hemma och liksom landar.
Arbetskläderna ligger framme.

Det känns lite ... tomt.

mossfolk sa...

Aha, här kom förklaringen till den plötsliga snilleblixten! Jag är ändå riktigt imponerad över att du gjorde den kopplingen!